De ce televizoarele nu se ieftinesc?

Prețul electronicii de consum reprezintă un subiect extrem de interesant, dar adesea neglijat de cumpărători. Consultanții din magazinele de electrocasnice pot vorbi despre specificațiile tehnice ale produselor, însă, cel mai des, prețul este factorul cel mai important în decizia dumneavoastră de achiziționare. Prin urmare, experții de la KIVI, un brand cu renume internațional în producerea de Smart TV-uri, sunt dornici să explice în detaliu modul în care se formează prețurile la televizoarele lor.

Prețul oricărui produs este alcătuit din două elemente majore: costul de producție și adaosuri suplimentare. În ceea ce privește consumatorul mediu, costul de producție reprezintă aproximativ suma totală a componentelor unui anumit produs sau gadget. Unii consumatori consideră că prețul de producție al oricărui produs este redus, iar prețul final include adaosuri uriașe. În realitate, costul de producție al oricărui produs (să luăm televizoarele ca exemplu) include costul componentelor, transportul acestora la locul de asamblare, procesul de asamblare propriu-zis, controlul calității, deducerile pentru salariile angajaților, deduceri pentru protecția mediului, impozite în țările de producție și vânzare, precum și toate costurile logistice asociate producției și livrării.

Costul de producție al televizoarelor

Cunoscând compoziția reală a costului de producție, nu este surprinzător faptul că în cazul producției contractuale a televizoarelor în China, acesta reprezintă 60% din prețul final afișat în vitrinele magazinelor. KIVI a calculat procentele relative ale anumitor componente în costul Smart TV-urilor.

În consecință, cel mai costisitor element dintr-un televizor este panoul său de cristale lichide, numit și ecranul sau afișajul. Costul afișajului variază în funcție de producător și dimensiune, precum și de specificațiile acestuia. De aceea, o singură linie de modele poate include televizoare cu afișaje de aceeași dimensiune, dar la prețuri foarte diferite. Este posibil ca în modele diferite să fie utilizate afișaje diferite.

Ce mai afectează costul televizorului?

Răspunsul este simplu: orice aspect care diferențiază un model de versiunea sa de bază.

Chipset-uri sau plăci diferite, culori diferite, standuri diferite, sunete diferite sau chiar ambalajele diferite pot influența costul final al unui televizor. De exemplu, KIVI a reușit să reducă costurile de transport în containere pentru produsele sale prin schimbarea formei și dimensiunii cutiei, astfel încât într-un singur container să încapă mai multe televizoare decât alte mărci.

Un televizor alb va costa aproape întotdeauna mai mult decât omologul său negru. Chiar și un element atât de mic precum un buton personalizat adăugat la telecomandă poate influența costul televizorului. Aceasta poate implica costuri suplimentare, dar oferă o comoditate în plus pentru telespectator, care acum poate lansa cele mai populare aplicații precum Netflix sau YouTube printr-o singură atingere a butonului.

Nu toate criteriile care influențează prețul sunt responsabilitatea producătorului. De exemplu, costul componentelor depinde de furnizor, iar producătorii de televizoare depun mult efort pentru a obține cele mai bune condiții de preț pentru ei înșiși, menținând totodată calitatea înaltă a componentelor. Brandurile responsabile nu vor colabora cu furnizori sau fabrici nesigure, ci vor alege liderii din aceste domenii.

Vă întrebați dacă plătiți prea mult pentru marketingul produselor?

Brandurile din diferite categorii (A, B sau C) pot oferi consumatorului aceleași componente în interiorul corpului produsului și aceeași asamblare. Singura diferență între modele va fi logo-ul de pe corp, designul și opțiunile de service. În același timp, diferența de preț între un brand global și un brand mai puțin cunoscut este în medie de 30-40%. Bineînțeles, producătorii globali bine-cunoscuți investesc în publicitate, promoții, angajarea personalului, organizarea de evenimente de marcă, etc. Acestea reprezintă bugetele de marketing, care sunt incluse în prețul produselor pentru consumator. Prin urmare, consumatorii raționali aleg brandurile mai puțin agresive în marketing, pentru a nu-și risipi banii pe publicitate corporativă.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed