ANA DUMITRESCU: „Maşinile sunt printre cele mai fotogenice obiecte”

Ea fotografiază mașini, soțul ei le scrie povestea. Asta da pasiune de familie! Ana Dumitrescu are 26 de ani și cartea ei de vizită notează că e singura femeie din România care organizează anual un eveniment dedicat femeilor care conduc mașini tunate. E absolventă de Politehnică, dar lucrează în Advertising și crede că marele bonus al proiectelor realizate de-a lungul timpului au fost oamenii din spatele poveștilor prezentate publicului.

– „Singura femeie din România care organizează, anual, un eveniment dedicat femeilor care conduc mașini tunate” – Asta da carte de vizită. Cum ai ajuns aici? De când te pasionează mașinile?
Am ajuns aici dintr-o idee năstrușnică a soțului meu, despre cum ar fi să spunem poveștile celor mai inedite mașini din țară, publicului din străinătate. Nimeni nu mai făcuse asta în România, tot conținutul auto de la data aceea fiind creat pentru publicul autohton. Eu cochetam cu fotografia, el e scriitor, deci totul a pornit ca un proiect extra, nu am considerat  niciodată că pasiunea aceasta e o muncă. Mașinile îmi plac de mult timp, iar faptul că sunt printre cele mai fotogenice obiecte, despre care se pot spune multe, m-a atras și mai tare. În legătură cu evenimentul, acesta a avut deja două ediții, urmează să regândim conceptul, pentru a strânge femei pasionate, din toată țara.

„Niciodată nu m-am gândit să îmi fac propriul garaj cu mașini”

– Cât de departe merge această pasiune? Cât de mult investești în mașini?
Pasiunea pentru frumos, pentru chestiile creative, nu are limite. În mașini nu investesc, am doar un automobil pentru deplasările prin țară, de care am grijă, și cam atât. Prefer să mă bucur de studiile de caz pe care le documentez, însă niciodată nu m-am gândit să îmi fac propriul garaj cu mașini. Cu ce mă pot mândri însă, este o colecție impresionantă de machete auto americane rare, am aproape 1000 de piese.

– În copilărie erai pasionată de mașini? Cumva, fetițele sunt orientate către alt gen de jucării – păpuși, mărgeluțe, farduri…
Aș putea spune că da, de mică am avut contact cu mașinile. Am fost mereu o fire înclinată spre partea tehnică, rațională a lucrurilor. De aceea am și urmat studiile Politehnicii din București, fiindcă programarea îmbină aspecte pur tehnice, care, construite strategic și cu grijă, pot crea lucruri superfrumoase, un website inedit, o bază de date bună, și așa mai departe.

Perioada bombelor-sexy lângă mașini sport e desuetă, în opinia mea”

– Parcă dintotdeauna femeile au fost asociate cu mașinile. Femeile frumoase cu mașinile scumpe, mai ales. Crezi în felul acesta de asocieri?
Nu chiar. Nu sunt o adeptă a generalizărilor, ci mai degrabă a diversității. Nu neg că această asociere este una consacrată, cel mai probabil chiar datorită industriei de advertising, însă am observat în ultimii ani o extindere a modului în care sunt prezentate mașinile, fie la evenimente, fie în media. Perioada bombelor-sexy lângă mașini sport e desuetă, în opinia mea.

– Soțul tău îți împărtășește pasiunea pentru domeniul auto. V-ați cunoscut la o ședință foto… auto?
Da, și lui îi plac mașinile, în special cele cu o poveste care merită scrisă. Cred că mai degrabă îl atrage acest aspect, decât mașina în sine. Iar la a doua întrebare, răspunsul e nu, sesiunile foto au început la câțiva ani după ce ne-am cunoscut. La vremea aceea, nici nu aveam de gând să pornim pe acest drum, aveam alte ocupații. Ne-au unit sentimentele, abia apoi a apărut business-ul.

Sunt o adeptă convinsă a digitalizării, de unde și alegerile mele în carieră”

– Pasiunea ta este fotografia. Cum a început această poveste? Care este prima-prima fotografie pe care ai făcut-o vreodată? Direct pe digital sau pe rollfilm?
Am fost atrasă de această formă de artă încă din copilărie. Nu îmi amintesc exact care a fost prima fotografie, însă a fost cu siguranță pe suport digital. Sunt o adeptă convinsă a digitalizării, de unde și alegerile mele în carieră.

– Mașinile spun povești?
Oho, da. Unele din ele absolut incredibile. Iar marele bonus al proiectelor realizate de-a lungul timpului au fost oamenii din spatele acestor povești. Dedicați, unici și extrem de prietenoși. Cu unii am rămas prieteni, alții ne-au devenit clienți…

– De fapt, care este povestea ta, povestea parcursului tău profesional?
În facultate și puțin după terminarea studiilor, am lucrat ca programator într-o corporație. După aceea, printr-un eveniment fortuit, mi s-a oferit oportunitatea de a-mi pune în valoare aptitudinile profesionale în industria de advertising. Am trecut prin două agenții mari, vreme de 4 ani, având ocazia să lucrez cu și pentru unele din cele mai mari branduri din lume. A fost o perioadă frumoasă de tot, e o industrie fascinantă cu tot ce are de oferit. Am fondat Tunedside, propria agenție, în 2020, iar din 2022 m-am dedicate complet acesteia, clienților noștri și proiectelor creative realizate in-house. Consider că am avut un parcurs profesional frumos, din care nu regret nici un pas.

Publicitatea recompensează spiritul creativ”

– Ești inginer și lucrezi în advertising. Crezi că dacă studille erau în Publicitate
ai fi ajuns mai sus?
Cu siguranță, nu. Publicitatea este o industrie ce recompensează spiritul creativ, ideile, modul de a gândi outside-the-box. Aici contează mai puțin diplomele, și mai mult faptele. Creezi campanii care prind, dezvolți strategii de creștere al brandului, ai succes, e simplu. Iar în era noastră, poate mai puțin ca oricând, nu mai contează să lucrezi în domeniul în care te-ai licențiat.

– Care sunt Marile Întâlniri din cariera ta?
Am avut ocazia să întâlnesc și să interacționez cu oameni diverși, fascinanți, de la femei care colecționează sau construiesc mașini, până la CEO-ul mărcii X sau fondatorul companiei Y. Fiecare din aceste ocazii a avut un farmec aparte, iar din toate am reușit să învăț câte ceva, să iau fie un beneficiu, fie o lecție, și să merg mai departe. O întâlnire specială a fost cea cu Anca, cea mai mare colecționară de mașini BMW clasice din România, poate chiar din Europa, o femeie de afaceri extraordinară. Ar mai fi exemple, întâlnirea nu cu unul, ci cu doi CEO români ai unor lanțuri globale de auto-leasing și fast-food, cu care am avut ocazia să lucrez direct. Am întâlnit oameni interesanți, am avut experiențe unice.

În viață, întâlnirea definitorie consider că a fost cea cu soțul meu”

– Dar din viața ta?
În viață, întâlnirea definitorie consider că a fost cea cu soțul meu. Împreună am realizat atâtea! Și vom mai realiza, sunt sigură. Faptul că partenerul de viață e și co-fondator la propriul business, și coleg de muncă și un sprijin zilnic, este ceva minunat.

Ana și Mihai Dumitrescu

– Ai 26 de ani? Care sunt cele mai importante reușite profesionale pe care le
ai?
La 22 de ani deja mă ocupam, de una singură, din culise, de website-urile și aplicațiile unor branduri globale. La 24 îmi fondam propria agenție de media și digitalizare. Pe lângă acestea, am organizat evenimente, am creat de la zero proiecte unice și diverse sau am găsit soluții tehnice pentru varii companii care au apelat la mine. Nu pot spune dacă sunt împlinită profesional, la 26 de ani, însă cu siguranță nu mă voi opri aici. Simt că mai pot realiza lucruri frumoase și sunt determinată să fac asta.

– Ce i-ai spune unei puștoaice de acum care e bună la matematică și pasionată de chestii creative?
Pasiunea e totul. Să o cultive, să o îmbunătățească, și să se bucure de tot ce are lumea asta modernă în care trăim, de oferit. Să învețe, să riște, să creadă în ea și să nu renunțe niciodată. E timpul oportunităților, iar cerul este limita.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed